Kata beach - Phuket

Igår var jag på upptäcksfärd runt ön Phuket. Efter att ha kört ett tag kör jag in i en stad som heter Patong, där upptäcker jag att alla andra kör på höger sida. Hmm vafan, brukar man inte åka på vänster sida funderar jag samtidigt som jag kör över till höger sida. Jo, det brukar man, nästa väg jag svängde in på var det helt plötsligt vänstertrafik igen. I Patong har de av någon anledning högertrafik på vissa gator och vänstertrafik på andra.

Thailand är ett konstigt land ibland, men det här var fan riktigt skumt. Antagligen har de väl byggt helt galet och fick inte ihop det på något annat sätt, men måste ske en jädras massa olyckor när thaiare och faranger kryssar mellan höger och vänster i jakt på den rätta sidan.

Kommentarer
Postat av: Morfar

Skönt att Du är i full fart igen!

Gäller tydligen att hålla en jädrans uppsikt!

Morfar

2010-05-25 @ 20:23:05
Postat av: Angelica

Hej kära vän! Jag känner att jag har varit en dåligt kommentator känner jag. Men läst, det har jag minsann gjort! Skönt att du mår bra igen iaf. Njut nu av de sista dagarna, så ses vi när du kommit hem. :)

Puss

2010-05-27 @ 07:03:59
Postat av: Olof

Det där med vänster- och högertrafik fick mig att skratta högt.

2010-05-27 @ 19:13:27
Postat av: Lotta

Verkar helskumt, de kanske inte kommer överens????

Vad önskas för middag hemma sen?

2010-05-27 @ 19:32:46
Postat av: Chrippe

Olof, andra gången jag får dig att skratta högt på bara två dagar ; D



Finns en grej, eller två i matväg som önskas innerligt just nu. Tacos och grillad entrecote med bea : )!

2010-05-28 @ 20:09:15
URL: http://chrippez.blogg.se/
Postat av: Lotta

Uppfattat!

kram på dig

2010-05-29 @ 09:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0