Ambulans till Phuket

Denguen konstaterades och jag blev igår inlagd på Lanta hospital. De satte dropp, och tog tempen samt kollade blodtrycket var 3e timme ungefär. Även under natten. Efter en lång, lång sömnlös natt fick jag återigen prata med läkaren på morgonen. Hon sa att mina värden sjunkit ännu lägre och att jag behövde köras med ambulans till Phuket, 5 timmar bort.


Får erkänna att jag började bli orolig när de körde mig med rullstol ut till ambulansen som stod och väntade. Nu ligger jag här i Phuket med WIFI i sängen för 150 baht i timmen och blir omhändertagen. Detta sjukhus känns bra mycket fräschare och tryggare än Lantas gjorde, så helt klart en uppgradering. Här finns te x. engelsktalande personal (hurra!) som på begriplig engelska kan förklara för mig vad som händer. På Lanta var det enda jag förstod “Pee-pee” som sjuksyrran av någon anledning sa varje gång hon var inne på rummet. Läkaren här sa att de ska hålla koll på mina värden och att jag inte behöver oroa mig. Bara vila och ta det lugnt helt enkelt så ÄR jag frisk snart igen.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Vilket äventyr! Nu får du göra som läkaren säger, vila och ta hand om dig. kram kram

2010-05-06 @ 16:23:34
Postat av: michelle

kom ihag att du ar finast!

2010-05-06 @ 19:38:48
URL: http://michellebergh.blogg.se/
Postat av: Annika

Vi tänker på dig. Skönt att du fick komma till ett bättre sjukhuset. Ta´t lugnt och Krya på dig! Vi hoppas att du snart är på benen igen.



Många hälsningar och kram ifrån Annika, Kent, Daniel och Sara



Ps Sara hälsar att du får se till att bli frisk till hennes student Ds

2010-05-08 @ 12:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0