220310 Bäst under press

18.00 (12.00 svensk tid) var det dags för tentamen i marknadsföring. Tiden vi hade på oss var endast en timme, då Klaus anser att stresshantering är detsamma som kunskap, eller i hans egna ord “time will be set short to test your real knowledge”. Ingen fara tänkte jag, skönt att få det överstökat fortast möjligt.

18.50, med tio minuter kvar till deadline ändrade jag åsikt. En städare här på DS ryckte ut sladden till routern och Internet kollapsade. Jag sprang ut från lokalen och skrek: “Mats, Internet har lagt av”, varpå annars så sävliga Mats, på en millisekund blir en helt ny man. Tänk er stålmannen. Eller rättare sagt, tänk er stålmannen i ögonblicket precis innan han ska rädda någon från att slå i backen, efter ett fall på 1 000 meter. Det var vad jag såg i hans ögon. Han flög iväg åt ena hållet, med sin röda mantel fladdrandes i vinden. Jag sprang iväg åt andra hållet, tillbaks till lokalen för att skriva några avslutande rader på examinationen.

18.58 kommer åter sävliga Mats tillbaks igen. Med sina laptop i famnen, förmedlar han lugnt att: “Internet är tillbaka”. Nu var det tur att jag spelat ett och ett annat datorspel i mitt liv, särskilt, Track N’ Field på Nintendo 8-bit. 200 turboklickningar på anslut, resulterade i att jag tillslut fick upp min startsida. Vackra, vackra Google.
In på studentportalen, logga in med sin allt för långa kod samt skicka iväg ett mail med en exemplarisk tenta på under en minut måste vara någon form av världsrekord?


19.02 landar mitt mail (förhoppningsvis) i Klaus inkorg. Gnäller han om att jag skickade in tentan efter utsatt tid, så kommer jag inom kort besöka Skånes regioner.


19.15 Första ölen för kvällen intas.

Fler blev det.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Kan tänka mig att den ölen var god, och den enda den kvällen, skönt att du hann. Vad skall du göra i Skåne????

2010-03-24 @ 19:42:40
Postat av: Olof

Maaannteelnnnn!

2010-03-24 @ 21:01:27
Postat av: Chrippe

Lotta: man får dra sina egna slutsatser!



Olof: se fan till att masa dig hit snart. Skulle vara riktigt kul : ) !

2010-03-26 @ 05:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0