100414 Malaysia - Langkawi

Efter 90 dagar i Thailand måste en såkallad “visa run” utföras. Dvs, att man till fots, via båt eller flygplan korsar gränsen till ett annat land för erhålla ytterligare dagar att spendera i den tropiska monarkin Thailand. Att slå två flugor i en smäll, uppskattas oftast av oss människor, även av mig och Henrik och vi passade på att ta några dagars semester från semestern.


I fredags morse gick våra planer av stapeln och vi satte oss i en alldeles för trång, varm och svettig minivan påväg mot Trang. Därifrån fortsatte resan i en stekig “oldschool” Mercedes med privatchaufför sista två timmarna till färjan i Satun. Hur vi hade turen att få åka bil istället för buss är fortfarande en gåta, men hur det gick till spelar mindre roll. Skönt var det! Ett gäng stämplar och ifyllda formulär senare hoppade vi på båten som tog oss till Langkawi i Malaysia.


Hastigt återberättat så var Langkawi (staden) och Cenang (stranden) riktigt härliga platser att vistas på. Trevliga människor, billig shopping och roliga aktiviteter som go-kart och snooker fanns det gott om och jag kommer gladeligen, om möjligheten ges att åka tillbaka.



The Ride



Henrik stämplar pass



Vem fan behöver adapter?



En strand med asiater istället för blekfeta turister. Nice!




Undervattensvärld där man fick se stora, coola firrar och även känna på dem. Jag tog på en haj. Henke nuddade en liten rocka.






Go-Kart i Langkawi. Svettigt var det!




Jag tror vi var de första turisterna någonsin som försökte efterlikna örnen



Sista kvällen spelades snooker. Henka vann, bra lirat (eller mindre dåligt åtminsone ;) )




Kommentarer
Postat av: Bosse

Det är bra med riktiga verktyg. Hoppas universalverktyget kommer hem igen till mig. Jag har dessutom lagat Massaman flera gånger här hemma med gott resultat.

Ha det bra hälsningar far.

2010-04-14 @ 19:48:30
URL: http://bossesworld.blogspot.com/
Postat av: Chrippe

universalverktyget tar jag med mig när jag kommer hem den första juni : ) Ser fram emot att få prova din massaman då!

2010-04-15 @ 14:50:26
Postat av: Olle

Sedär, en uppdatering! Det va jävla på tiden Dahlin.

2010-04-16 @ 15:33:41
Postat av: Annika

Vilka härliga bilder ifrån Malaysia.Man längtar till sommaren när man ser bilderna. Snygga örnar. Låter skönt att ta semester ifrån semestern. Ni verkar haft bra dagar!

Angående bilden, adapter, tänkte jag att äpplet faller inte långt ifrån trädet.

Ha det fortsatt bra i Thailand men glöm inte att plugga. Hälsningar ifrån moster. Kent hälsar.

2010-04-17 @ 11:09:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0