100401 Äventyr

Bra låt jag stötte på under resan:



Lugn och ro i all ära. Ibland behöver man stirra faran i vitögat. Det var dags för äventyr!



 Med vinden i håret på min 110cc gav jag mig iväg.



Efter frenetiskt letande efter den farligaste platsen på ön, hittade jag tillslut denna djungel. Jag plockade fram macheten ur överlevnadskittet jag hade över axeln, för att plöjja mig igenom de tätt växande palmerna i jakten på riktigt fara.



På de farligaste partierna räckte macheten inte till. Jag gjorde precis som Tarzan brukar göra, (dock häftigare, med endast en hand) och svingade mig fram över djungeln i lianerna.



Efter att ha slagits med infödingar (a.k.a crazy tuk-tuk drivers) i djungeln hittade jag denna vackraplats. Av rättsliga skäl kan jag inte publicera några bilder där handgemäng brukas.




Där stod en tjej som hette Michelle.



Jag schteekte lite och frågade om hon skulle med och äventyra.



Karta, ett måste i överlevnadskittet.



På Lantas allra sydligaste udde, hittade vi en mycket vacker strand.
Last Beach 



Även äventyrare måste äta! Åt en farligt stark massaman curry med rå kyckling. Under tiden spelades den låt som länkades.


Vart skulle jag nu ta vägen. Vart fanns faran?



Jag letade under sten och stockar, i hav och på stränder.



Vi fick syn på en riktigt farlig stig som ledde in till de allra djupaste delarna av Lantadjungeln. Innan detta nya äventyr behövde vi självklart stretcha. Mycket viktigt enligt min överlevnadslista i överlevnadskittet.



M, stretchad och klar trippade graciöst över det minsta hindret vi stötte på.



Apor kan ha rabies. Vad är farligare än att mata en? Själv höll jag mig iskall vid detta dödens möte, dock blev M nervös och missade med kameran.



Otroligt snabbt slängde jag mig över denna enorma elefantpenis.



Dags för hemfärd. Även äventyrare tycker det är skönt att åka hem och sova.


Kommentarer
Postat av: sara

haaha.. du är störd c! fortsätt med att lägga upp bilder..:)

2010-04-02 @ 12:59:52
Postat av: Chrippe

Jag har hört det förut och lär få höra det igen :P Bilder kommer att komma!

2010-04-04 @ 16:01:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0