TV-kändis?

Säger namnet Thalassa er någonting? Mig sade det ingenting alls för några veckor sedan. Jag blev då tillfrågad av Mats om jag kunde tänka mig att ställa upp och bli filmad av några fransoser som skulle komma och filma här på ön och på learning centret där jag studerar. Han berättade lite kort om att han fått mail om att de ville komma och filma här på skolan i april. Hur de hade hittat hans svenska lilla hemsida hade han ingen aning om. De framgick även att de skulle filma en del dykning ute på havet.


På lite halvskoj sa jag att jag kunde ställa upp om jag fick dyka gratis och att Henke säkert också ville vara med. Detta glömdes sedan bort bland allt annat jag haft och göra här på ön.


Nu har de iaf vart här och filmat. Det började med att de filmade oss på skolan när vi satt och pluggade, de genomförde även en intervju där vi fick svara på en del frågor om hur det var att studera här på Lanta. De sa att vi skulle bli dubbade till franska, så att om sa vi något fel var det bara att snacka på. Jag sa att jag ville få en riktigt mörk och cool röst, tänk Barry White. Sedan fick vi sätta på oss våra ryggsäckar och “låtsas” gå till skolan. Riktiga moviestars var vi tydligen inte. Det tog några tagningar att få det att se någorlunda naturligt ut.


Vi fick också veta att vårt “krav” om att få dyka gratis skulle uppfyllas och att vi dagen efter skulle ut till Koh Haa, där vi skulle bli filmade under vattnet. Coolt. Tidigt nästa morgon åkte vi ut med dykbåten och blev instruerade att vi skulle låtsas vara nybörjare som höll på att ta vårt dykcertifikat. Tillsammans med en kameraman och en dykinstruktör blev vi sedan filmade ungefär två timmar under vattnet.


På vägen tillbaka blev vi återigen intervjuade om skolan, dykning, csn och hur det kom sig att vi befann oss i Thailand för att studera. Efter denna intervju fick vi möjlighet att prata lite vardagligt med tjejen/damen som intervjuat oss, och vi började långsamt förstå att det här var seriösare än vi kunnat ana. TV-kanalen som var här heter Thalassa och på wikipedia står följande: 


"It is one of the oldest French TV series still running (together with Des chiffres et des lettres). It started on September 27, 1975 and now after 33 years it is still one of the most prominent TV programmes in France."


Vidare berättade Ane Gourade (stavning?), tjejen som intervjuade oss att de i Frankrike hade 8 miljoner tittare och att programmet också sändes i 55 länder. Got damn. Då vill jag fan inte låta som Barry White längre tänkte jag.

Det återstår att se hur jag låter, hur mycket vi är med osv. I oktober skulle hon skicka en dvd med den redigerade dokumentären. Ska bli sjukt kul att kolla på!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Cooolt, Skicka autografen till mig nu (innan du blir kändis, sen kostar den väl.....:)

2010-04-26 @ 13:32:06
Postat av: Chrippe

Du har nog autografer så det räcker och bli över om du letar lite hemma hos er : ) !

2010-04-28 @ 10:45:06
URL: http://chrippez.blogg.se/
Postat av: Harri

Haha. Jag tänkte fråga om autograf med men jag verkar inte vara den första :)

2010-05-01 @ 20:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0